Un nou gigant ar putea veni în România, direct din Japonia: va face concurență Dacia și Ford
Un mare producător japonez de autovehicule ar putea veni în România. Poate fi prima ţară europeană unde acest producător auto japonez să deschidă o fabrică.
”Sunt convins că dacă vor lua decizia să își construiască o fabrică în Europa, această firmă nu are actualmente nicio fabrică în Europa, s-ar putea să fie interesați. Atunci, sigur, suntem mai bine puși și ne consolidăm poziția pe harta industriei de automobile, așa cum, de exemplu, am putea să explorăm posibilitatea de a deveni producători de hidrogen verde, avem energie verde prin hidroelectrica, nuclearelectrica și alte companii care pot să furnizeze curent pentru producție de hidrogen verde, care, după părerea mea, reprezintă viitorul”, a spus Ovidiu Dragna ambasadorul României în Japonia, la DC News.
Ce se pregătește pentru România
De asemenea, acesta a mai menționat că a avut recent întâlniri şi convorbiri cu mulţi dintre conducătorii ţării noastre, din zona parlamentară şi din zona executivă, şi toţi au confirmat că relaţia cu Japonia e o relaţie prioritară.
„Prin urmare, sunt încrezător că firme precum IHI, care face podul de la Brăila, vor continua să participe la licitaţii, să înceapă proiecte în România, pentru că au văzut că lucrurile merg foarte bine, din punctul lor de vedere şi al beneficiarului”, a declarat ambasadorul României în Japonia.
Anul trecut, producția industrială a Japoniei a scăzut, deoarece focarele de COVID-19 din alte părți din Asia au întrerupt lanțurile de aprovizionare pentru producătorii de automobile. Datele au arătat că vânzările au scăzut, în timp ce gospodăriile au redus cheltuielile, semnalând un sentiment slab al consumatorilor.
Mai mult, acestea sugerează că pandemia a continuat să roadă economia Japoniei, reprezentând o provocare imediată pentru următorul prim-ministru, Fumio Kishida, care a câștigat votul conducerii partidului de guvernământ.
Ca referință, în februarie 2021, producția fabricilor a scăzut cu 3,2% față de luna precedentă, au arătat datele oficiale, afectate de producția mai slabă de mașini și mașini electronice și marcând a doua lună consecutivă de contracție după o scădere de 1,5% în vară.